W dniach 17.04. – 28.04. br. uczniowie klasy 8 d realizowali zadania przewidziane w ramach zaplanowanego projektu czytelniczego, związanego z omawianiem oraz analizą i interpretacją lektury obowiązkowej „Pan Tadeusz” autorstwa Adama Mickiewicza. Uczniowie pracowali w czterech zespołach, których zadaniem było przygotowanie materiału niezbędnego do stworzenia multimedialnej prezentacji opartej na treści lektury, a dotyczącej barwnych, obrazowych, plastycznych opisów przyrody oraz zjawisk atmosferycznych. Zadaniem uczniów w tworzonej prezentacji było przede wszystkim wskazanie i określenie konkretnych środków stylistycznych, które budują dany opis. Zespoły zadaniowe wyjaśniały także funkcje zastosowanych przez pisarza środków stylistycznych. Podczas finału projektu każda z grup zaprezentowała efekty pracy zespołowej. Prezentacje uczniów opatrzone były atrakcyjną szatą graficzną – zdjęciami, które zarówno wprost, ale także metaforycznie odnosiły się do opisywanych zjawisk oraz elementów przyrody.
Przygotowaniem dydaktycznym, które ułatwiło uczniom realizację zadań było przeprowadzenie cyklu lekcji dotyczących analizy oraz interpretacji lektury obowiązkowej „Pan Tadeusz”. Zrealizowany projekt miał na celu rozwijanie kompetencji czytelniczych, językowych oraz kompetencji kreatywności oraz przedsiębiorczości. Celem współpracy uczniów było kształcenie umiejętności harmonijnej pracy w zespole oraz zachęcenie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy.
Uczniowie po zrealizowanych zadaniach dokonali pozytywnej samooceny własnych działań wykonanych w ramach realizacji założeń projektu, wyrazili także aprobatę w stosunku do pracy pozostałych grup.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Opiekun projektu: Magdalena Korytowska