PRZEDSZKOLNY ODDZIAŁ SPECJALNY „BURSZTYNKI”
Przedszkolny Oddział Specjalny (wcześniej: Oddział Wczesnego Wspomagania
Rozwoju Dzieci z Autyzmem i Pokrewnymi Zaburzeniami) istnieje w szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. J. Pawła II od 1 września 2006 roku. Od bieżącego roku szkolnego grupa nosi nazwę „Bursztynki”.
Terapią w oddziale mogą być objęte dzieci od 3 do 9 roku życia. Pracujemy metodą analizy behawioralnej stosowanej, która jak dowodzą badania naukowe, jest za najskuteczniejszą metodą terapii autyzmu.
Zapewniamy każdemu dziecku 20 godzin indywidualnej terapii tygodniowo. Każde dziecko realizuje opracowany przez nauczyciela prowadzącego indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny, obejmujący wszystkie sfery rozwoju. Szczególny nacisk kładziemy na rozwój mowy, komunikowanie się z otoczeniem i umiejętności społeczne. Opieramy się na pozytywnych wzmocnieniach. Dzieci uczestniczą także w zajęciach grupowych i pod okiem nauczyciela prowadzącego są stopniowo wprowadzane do grup przedszkolnych, co umożliwia im integrację z rówieśnikami. Oferujemy wsparcie rodzicom, dla których organizujemy zajęcia otwarte i dajemy możliwość aktywnego uczestnictwa w terapii.
Terapię w oddziale prowadzą wykwalifikowani nauczyciele, certyfikowani specjaliści analizy behawioralnej stosowanej:
mgr Agnieszka Buszka,
mgr Małgorzata Szałkowska
mgr Magdalena Molenda.
Oferujemy bezpłatne konsultacje, na które można umawiać się telefonicznie
pod numerami: 600 234 557.
Dodatkowe zajęcia:
- rytmika – mgr Tomasz Krzewina
- język angielski – mgr Bartosz Stępień
- logopedia – mgr Izabela Kramarz
RAMOWY ROZKŁAD DNIA:
07:30 – 08:30 Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne, gry stolikowe, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, muzyczno-ruchowe.
08:30 – 09:00 Czynności higieniczno - samoobsługowe. Śniadanie.
09:00 – 11:20 Zajęcia dydaktyczne. Zajęcia grupowe, kalendarz pogody, zajęcia
plastyczne, muzyczno-ruchowe. Terapia indywidualna zgodna z podstawą
programową oraz IPET.
11:20 – 12:00 Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe
rozwijające sprawność ruchową, koordynację wzrokowo-ruchową.
12:00 – 12:30 Czynności higieniczno-samoobsługowe. II śniadanie