Kraj bez matematyki nie wytrzyma współzawodnictwa z tymi, którzy uprawiają matematykę.
Hugo Steinhaus
Tydzień matematyki w naszej szkole, od wielu lat, ma dwie odsłony: wiosenną i jesienną.
Marcową edycję rozpoczęliśmy w tym roku od Światowego Dnia Liczby PI. Tego dnia na lekcjach matematyki (na wszystkich etapach edukacyjnych), uczniowie dowiedzieli się czym jest ta tajemnicza liczba. W klasach starszych przygotowano prezentację i ciekawostki na jej temat.
Z okazji tygodnia matematyki ogłoszony został konkurs dla uczniów klas 1-7 na plakat, hasło, rymowankę – “Dlaczego warto uczyć się matematyki?”
W czasie długich przerw, w młodszych klasach, organizowane były przerwy matematyczne, w których chętni uczniowie grali w bingo matematyczne, układali tangramy, rozwiązywali zagadki logiczne i kodowali na dywanie.
W starszych klasach przygotowano odwrócone lekcje na wybrane tematy:
-
wyznaczanie liczby PI,
-
sławni matematycy, lub
-
ciekawostki matematyczne.
Podczas całego tygodnia odbywały się konkursy matematyczne, między innymi:
-
dwuetapowy konkurs matematyczny dla klas 8 na platformie Liveworksheets,
-
“Piątka do kwadratu”- międzyszkolny konkurs on-line dla klas siódmych,
-
potyczki międzyklasowe dla klas 6 i 7 (osobne dni),
-
podanie z pamięci (w ciągu minuty) jak największej liczby cyfr z rozwinięcia dziesiętnego liczby pi- bez pomyłki - w klasach 1-3,
-
Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny i Ogólnopolski Leon.
W tym roku wydana została także gazetka “Piątka na 6”- wydanie matematyczne dla młodszych i starszych uczniów, a szkołę ozdobiliśmy cytatami matematycznymi nie tylko znanych matematyków.
Uczniowie chętnie uczestniczyli w Tygodniu Matematyki angażując się i podejmując wyzwania matematyczne.
Do zobaczenia w jesiennej edycji...