mgr Julita Adamowicz
Współcześni rodzice marzą o szkole pozwalającej rozwijać pasje i zainteresowania dziecka, jednocześnie przyjaznej, skutecznej i nowoczesnej.
Nasza szkoła stara się odpowiadać na te oczekiwania, wprowadzając nowoczesne metody nauczania oraz uwzględniając indywidualne podejście do każdego dziecka. EEG Biofeedback daje większe możliwości wykorzystywania w nauczaniu współczesnych technologii, programów komputerowych i ciekawych pomocy naukowych. Metoda terapeutyczna EEG Biofeedback może przyczynić się do wyrównywania szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi trudnościami potrzebami rozwojowymi. Dzięki niej dzieci rozwijające się wolniej mogą "dogonić"swoich rówieśników, lepiej funkcjonować w sytuacjach życiowych, dzieci o nieharmonijnym rozwoju mają szansę osiągnąć rozwój bardziej zrównoważony natomiast dzieci uzdolnione mogą rozwijać swoje naturalne predyspozycje i uczyć się np. jak funkcjonować bez podwyższonego poziomu stresu.
Jak działa biofeedback?
Do głowy terapeuta przykleja elektrody, które rejestrują fale mózgowe. Na swoim monitorze widzi je w postaci wykresu, czyli może zauważyć, które fale dominują, a które są zbyt słabe. Wie zatem, co wyciszyć, a co stymulować. Następnie wybiera dla nas indywidualny program, który obserwujemy na drugim ekranie w postaci przystępnej wideogry. Osoba trenująca może obserwować pracę własnego mózgu i świadomie na nią wpływać. Kiedy wzrasta aktywność mózgu, w pożądanym paśmie częstotliwości fal mózgowych, trenujący otrzymuje nagrodę w postaci punktów, dźwięku i gra się udaje.
Otrzymywana pozytywna informacja zwrotna motywuje i rozwija pracę mózgu. Fale mózgowe trenuje się również podczas oglądania ulubionego filmu. Zasada jest taka sama i jest to bardzo atrakcyjne. Każdy trening może być inny. Zamiast gry, uczeń kontroluje bieg filmu otrzymując przy tym informację zwrotną, czy pracuje na określonej częstotliwości fal mózgowych. Gdy tak nie jest, dźwięk się wyłącza lub zatrzymuje się obraz. Polecamy tę metodę dla uczniów chcących poprawić swoje wyniki w dziedzinach wymagających koncentracji (nauka, sport, muzyka).
Dla kogo jest biofeedback?
Metoda ta jest szczególnie polecana dla:
- uczniów, którzy chcą poprawić koncentrację i efektywność uczenia się,
- osób cierpiących na przewlekły stres, napięcie czy trudności w radzeniu sobie
z emocjami,
- sportowców chcących zoptymalizować swoje wyniki,
- dzieci z trudnościami w nauce, ADHD czy problemami z zachowaniem,
- osób dorosłych pragnących poprawić jakość swojego życia i zdrowia psychicznego.
Korzyści z treningu biofeedback.
Regularne sesje biofeedbacku mogą przyczynić się do:
- redukcji poziomu stresu i napięcia,
- poprawy jakości snu,
- zwiększenia zdolności koncentracji,
- lepszego radzenia sobie z emocjami,
- poprawy samopoczucia i harmonii psychofizycznej.
Biofeedback w naszej szkole.
Treningi odbywają się w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze, a każde spotkanie jest dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia. Zajęcia prowadzone są prze certyfikowanego trenera EEG Biofeedback – mgr Julitę Adamowicz
Wymagane dokumenty dotyczące udziału w treningach:
- zaświadczenie od lekarza neurologa o braku przeciwwskazań do terapii
Biofeedback,
- zgoda rodzica na udział dziecka w zajęciach,
- akceptacja regulaminu,
- wniosek.
O przyjęciu na treningi decyduje kolejność zgłoszeń.