GRUPA PRZEDSZKOLNA 6-LATKI „PERŁY”
Dzieci z oddziału przedszkolnego 6-latków grupy „0” - Perły otoczone są serdeczną opieką wychowawczyń pani mgr Klementyny Michalskiej oraz pani mgr Moniki Borys- Wołkowicz.
Organizacja procesu wychowawczo-dydaktycznego opiera się na realizacji założeń „Podstawy programowej” zatwierdzonej przez MEN. Realizacja podstawy wspierana jest wybranym przez Radę Pedagogiczną programem wychowania przedszkolnego: "Sześciolatek, Świat w kolorach” wyd. Klett.
Pomagamy dziecku:
- poczuć się bezpiecznie w grupie rówieśniczej i w szkole,
- organizujemy zabawy i gry integrujące,
- w radzeniu sobie w nowych sytuacjach,
- w kształtowaniu odporności emocjonalnej,
- odróżniać to co jest dobre, a co złe,
- rozwijać postawy asertywne,
- rozwijać własną samodzielność, dbać o zdrowie i sprawność ruchową poprzez
gry i zabawy ruchowe (spotkania z pielęgniarką szkolną, gry i zabawy na świeżym powietrzu)
- poznawać sztukę (wyjścia do muzeum, kina, Regionalnego Centrum Kultury, wyjścia do biblioteki),
- uczymy się przez zabawę rozwijać zdolności plastyczne, intelektualne.
Rodzice:
- informowani są na bieżąco o postępach i kłopotach swojego dziecka,
- mogą korzystać z porad pedagoga, psychologa i logopedy,
- zachęcani są do współpracy w kształtowaniu umiejętności i zdolności dziecka,
- zapraszani są do współpracy i pomocy w organizowaniu uroczystości, wycieczek, wyjść do kina, teatru.
W naszym oddziale pracujemy koncepcją planu daltońskiego, który polega na
wdrażaniu do samodzielności w działaniu, podejmowaniu inicjatyw i odpowiedzialności za swoją pracę, a także rozwijająca umiejętność współpracy. Cztery zasady daltońskie to: samodzielność, odpowiedzialność, współpraca i refleksja.
Zajęcia dodatkowe:
- rytmika – mgr Tomasz Krzewina
- logopedia – mgr Ewa Miklasińska
- język angielski – mgr Beata Gębala
- religia – mgr Karolina Szarłata- Woźniak
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
06:30 – 08:00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach tematycznych
08:00 – 08:10 Ćwiczenia poranne
08:10 – 08:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowania do posiłku
08:30 – 09:00 I śniadanie. Zwrócenie uwagi na kulturę bycia i spożywania posiłku w ciszy
09:00 – 10:00 Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego i programów edukacyjnych.
10:00 – 10:50 Wyjście na plac zabaw, spacer
10:50 – 11:00 Czynności samoobsługowe i higieniczne
11:00 – 11:30 II śniadanie , I danie obiadu – zupa
11:30 – 12:50 Odpoczynek - zajęcia relaksacyjne, czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej
12:50 – 13:00 Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowania do posiłku
13:00 – 13:30 Obiad – II danie
13:30 – 14:30 Zabawy ruchowe i tematyczne kierowane przez nauczyciela. Zabawy integrujące grupę
14:30 – 16:30 Praca indywidualna z dzieckiem. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.