Grupa przedszkolna 4, 5-latki „MUSZELKI”
Organizacja procesu wychowawczo-dydaktycznego opiera się na realizacji
założeń „Podstawy programowej” zatwierdzonej przez MEN. Realizacja podstawy wspierana jest wybranym przez Radę Pedagogiczną programem wychowania: „Nowa Trampolina Pięciolatka” wyd. PWN.
Dzieci z grupy „Muszelki” otoczone są serdeczną opieką pań wychowawczyń:
mgr Agaty Sawickiej oraz mgr Pauliny Kowalskiej.
Ideą naszego przedszkola jest wspieranie dzieci w dążeniu do samodzielności, doświadczania i poznawania otaczającego nas świata we własnym tempie zgodnie z możliwościami rozwojowymi dziecka, budowanie wiary we własne siły oraz kształtowanie właściwych postaw społecznych, opartych na wzajemnym szacunku, akceptacji i cierpliwości.
Naszym celem jest również kształtowanie postaw ekologicznych i prozdrowotnych, a także wspomaganie rodzin w wychowaniu dzieci. Uwzględniając potrzeby rozwojowe powierzonych nam dzieci i ich zainteresowania dbamy o rodzinną atmosferę, atrakcyjność prowadzonych zajęć oraz estetyczny, przyjazny i ciekawy wygląd naszej sali. Znajdują się w niej, między innymi inspirujące do działań kąciki tematyczne. Dodatkowo w naszym oddziale przedszkolnym pracujemy koncepcją planu daltońskiego oraz włączamy elementy metody Montessori.
Zajęcia dodatkowe:
- rytmika – mgr Tomasz Krzewina
- logopedia – mgr Ewa Miklasińska
- język angielski – mgr Beata Gębala
RAMOWY ROZKŁAD DNIA:
06:30 – 08:00 Schodzenie się dzieci, zabawy stolikowe
08:00 – 08:10 Ćwiczenia poranne
08:10 – 08:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne
08:30 – 09:00 I śniadanie
09:00 – 10:00 Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze
10:00 – 10:50 Wyjście na plac zabaw, spacer, gry terenowe
10:50 – 11:00 Czynności samoobsługowe i higieniczne
11:00 – 11:30 II śniadanie (I danie obiadu – zupa, podwieczorek)
11:30 – 12:50 Odpoczynek, zajęcia relaksacyjne, czytanie bajek, zabawy stolikowe
12:50 – 13:00 Czynności samoobsługowe i higieniczne
13:00 – 13:30 Obiad
13:30 – 14:30 Zabawy ruchowe i tematyczne kierowane przez nauczyciela
14:30 – 16:30 Praca indywidualna z dzieckiem, gry stolikowe, zabawy dowolne. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.