W dniach 27.11. – 08.12. br. uczniowie klasy 4a realizowali zadania przewidziane w ramach zaplanowanego projektu czytelniczego, związanego z omawianiem oraz analizą lektury obowiązkowej „Akademia pana Kleksa”. Uczniowie pracowali w czterech zespołach, których zadaniem było przygotowanie materiału niezbędnego do inscenizacji opartej na podstawie treści lektury – zredagowanie wypowiedzi (dialogów, monologów), przygotowanie kostiumów oraz rekwizytów, sporządzenie czytelnego scenariusza. Uczniowie większość zadań wykonywali na zajęciach lekcyjnych w trakcie tzw. spotkań stolikowych zespołów. Konsultowali swoje pomysły bądź wątpliwości z nauczycielem języka polskiego oraz z nauczycielem wspomagającym. Podczas finału projektu każda z grup zaprezentowała inscenizację wybranych lekcji, wzorowanych na zajęciach edukacyjnych, które odbywały się w akademii pana Ambrożego Kleksa. Uczniowie mieli sposobność przeprowadzić w formie inscenizacji następujące lekcje: geografii, kleksografii, przędzenia liter oraz leczenia chorych sprzętów. Zrealizowany projekt miał na celu rozwijanie kompetencji czytelniczych, językowych oraz kompetencji kreatywności oraz przedsiębiorczości. Uczniowie nauczyli się, czym jest adaptacja utworu literackiego. Realizacja zadań przyczyniła się do kształcenia umiejętności recytacji i interpretacji głosowej tekstów mówionych, doskonalenia dykcji i operowania głosem. Celem współpracy uczniów było kształcenie umiejętności harmonijnej pracy w zespole oraz zachęcenie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy.
Magdalena Korytowska