Uczniowie naszej Szkoły już drugi rok z rzędu udowodnili, że zasady dobrych praktyk mieszczących się w ramach idei „Leave No Trace” nie są im obce. W okolicach daty obchodów Światowego Dnia Ziemi, 22 kwietnia, przygotowali niezwykle oryginalne i sugestywne plakaty, których treść celuje w najważniejsze zagadnienia wynikające ze wspomnianej idei, szerzonej i zyskującej coraz większe poparcie oraz zrozumienie wśród mieszkańców całego globu. Efektem działań uczniów jest wystawa prezentująca ich twórczą interpretację idei.
Oprócz obejrzenia fotografii uczniowskich prac zachęcamy do lektury krótkiej i zwięzłej informacji dotyczącej założeń „Leave No Trace”.
Filozofia LNT jest uniwersalna i powinna dotyczyć każdej naszej wyprawy na szlak i do lasu, niezależnie od dystansu czy ilości dni. Co ważne, chodzi o sporo więcej, niż tylko o zabieranie śmieci ze sobą. Przede wszystkim „Leave No Trace” to element dobrych praktyk turystycznych, który może tyczyć się zarówno wycieczki w góry, jak i wypadu na stare miasto połączonego ze zwiedzaniem zabytków. Niektórzy będą łączyć Leave No Trace ze zwykłym savoir vivre w lesie, inny z praktykami zero waste. I w tym wypadku wszyscy będą mieli rację. Tu bowiem na pierwszym miejscu stawiane jest nie odciskanie swojego „śladu” w żadnym miejscu, w którym się znajdujemy. Niezgodne z LNT będzie zarówno wrzucanie monet do fontanny na szczęście, jak i podpisywanie się klasycznym już „tu byłem” na murze starego kościoła czy niepotrzebne zrywanie grzybów, zostawianie śmieci lub rozpalanie dzikich ognisk. Respektowanie zasad „Leave No Trace” to oznaka poczucia odpowiedzialności za nasze dobra wspólne, a także troska o zachowanie dziedzictwa naturalnego i historycznego w nienaruszonym stanie. Tłumy turystów na szlakach nie muszą przecież doprowadzić do destrukcji parków narodowych – wystarczy trochę dyscypliny i… empatii wobec kolejnych turystów i natury. „Nie pozostawianie śladów" wskazuje na to, że staramy się w ogóle nie wywierać wpływu na środowisko, a tym właśnie jest filozofia „Leave No Trace”.
Opiekunowie Parlamentu Uczniowskiego