W dniach 18.01. – 30.01 br. uczniowie klasy 4 a realizowali zadania przewidziane w ramach zaplanowanego projektu czytelniczego, związanego z omawianiem oraz analizą lektury obowiązkowej „Akademia pana Kleksa”. Uczniowie pracowali w czterech zespołach, których zadaniem było przygotowanie materiału niezbędnego do inscenizacji opartej na podstawie treści lektury – zredagowanie wypowiedzi (dialogów, monologów), przygotowanie kostiumów oraz rekwizytów, sporządzenie czytelnego scenariusza. Podczas finału projektu każda z grup zaprezentowała inscenizację innych lekcji, wzorowanych na zajęciach edukacyjnych, które odbywały się w akademii pana Ambrożego Kleksa. Uczniowie mieli sposobność przeprowadzić w formie inscenizacji następujące lekcje: geografii, kleksografii, przędzenia liter oraz leczenia chorych sprzętów.
Przygotowaniem dydaktycznym, które ułatwiło uczniom realizację zadań było przeprowadzenie cyklu lekcji dotyczących specyfiki świata teatralnego i wszelkich pojęć z nim związanych. Zrealizowany projekt miał na celu rozwijanie kompetencji czytelniczych, językowych oraz kompetencji kreatywności oraz przedsiębiorczości. Uczniowie nauczyli się, czym jest adaptacja utworu literackiego. Realizacja zadań przyczyniła się do kształcenia umiejętności recytacji i interpretacji głosowej tekstów mówionych, doskonalenia dykcji i operowania głosem. Celem współpracy uczniów było kształcenie umiejętności harmonijnej pracy w zespole oraz zachęcenie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy.
Uczniowie po zrealizowanych zadaniach dokonali pozytywnej samooceny własnych działań wykonanych w ramach realizacji założeń projektu, wyrazili także aprobatę w stosunku do pracy pozostałych grup.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Opiekun projektu Magdalena Korytowska