Serdecznie zapraszamy do corocznego udziału
w Międzyszkolnym Konkursie " Nie pal przy mnie, proszę".
Regulamin konkursu plastycznego
Postanowienia ogólne.
Hasło konkursu „Nie pal przy mnie, proszę”.
Organizatorzy konkursu:
Psycholog szkolny w Szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Kołobrzegu – p. Milena Garbacz – Zatorska
Cel konkursu:
Kształtowanie u uczniów klas 0 - III oraz IV – VIII szkoły podstawowej odpowiedzialności za własne zdrowie.
Uświadomienie dzieciom, że palenie tytoniu jest szkodliwe dla zdrowia.
Wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni przy nich palą.
Zwrócenie uwagi na problem biernego palenia, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w warunkach domowych.
Zasięg: konkurs międzyszkolny,
uczniowie oddziału „0”, klas I - III oraz klas IV - VIII szkoły podstawowej.
Ramy czasowe trwania konkursu.
Terminy:
ogłoszenie konkursu – 23.05.2025 r.,
etap szkolny: podsumowanie konkursu i nadesłanie prac ze szkoły macierzystej do organizatorów do 06 czerwca 2025 roku
ogłoszenie wyników konkursu – 12 czerwca 2025 roku
Zakres tematyczny.
Zapobieganie biernemu paleniu tytoniu.
Zasady przeprowadzenia konkursu.
Zadania dla uczestników
Przygotowanie zawieszki na drzwi o tematyce antytytoniowej (sugerującej zakaz palenia papierosów w obecności dzieci).
Wykorzystując jeden z szablonów zawieszki (dołączone do regulaminu konkursu), należy narysować na kartonie / papierze tekturowym obrys zawieszki i ją wyciąć.
Zawieszka może być wykonana w wersji kolorowej lub czarno-białej, techniką dowolną: kredki, farby, ołówek, itp.,
a) Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie konkursu w placówkach macierzystych: koordynatorzy programu w szkole, wychowawcy klas 0 - VIII
b) Sposób opisania prac konkursowych:
na odwrocie zakładki umieszczone dane uczestnika: imię, nazwisko, klasa, szkoła,
c) Prace należy dostarczyć do Szkoły Podstawowej Nr 5 lub osobiście do psychologa szkolnego – p. Mileny Garbacz - Zatorskiej do dnia 06.06.2025 r.
Zasady oceny oraz skład komisji konkursowej.
a) Ocenie podlegać będzie:
zgodność z regulaminem,
pomysłowość,
estetyka wykonania.
b) Skład komisji konkursowej:
koordynator programu w szkole, przedstawiciel samorządu uczniowskiego, przedstawiciel medycyny szkolnej, pedagog szkolny, przedstawiciel Rady Pedagogicznej.
Zasady nagradzania.
liczba laureatów:
klasy I – III – I, II, III miejsce
klasy IV – VIII – I, II, III miejsce
Rodzaj nagród - nagrody rzeczowe.





















