Szkolny Tydzień Matematyki

„Matematyka jest drzwiami i kluczem do nauki.”
Roger Bacon

 
Od 19 do 23 listopada  w naszej szkole odbył się Tydzień Matematyki pod hasłem „Moda Na Matematykę”. Celem wielu wydarzeń tego tygodnia było zainteresowanie uczniów matematyką oraz zachęcenie ich do samorozwoju poprzez udział w konkursach i rozwiązywanie łamigłówek. Z okazji Tygodnia Matematyki uczniowie klas I-III podczas przerw brali dział w „Matematycznym Kole Fortuny”. Zadaniem każdego uczestnika zabawy było rozwiązanie matematycznej łamigłówki. Dla klas czwartych został przeprowadzony konkurs  „Matematycznie na 100 – lecie Niepodległej”. Każdą klasę reprezentowała 6-osobowa drużyna, która była podzielona na dwa zespoły. Rozwiązując poszczególne zadania dzieci mogły dowiedzieć się kiedy Polska uzyskała niepodległość i po ilu latach, kto sprawował najważniejsze funkcje w Niepodległej, kiedy była przeprowadzona reforma walutowa i przez kogo. Uczniowie  wzięli udział w quizie związanym z odzyskaniem niepodległości. Ogromną wiedzą wykazał się Antoni Gryń z 4d, który na zadane pytania odpowiadał szybko i bezbłędnie. Klasy ósme rozwiązywały krzyżówkę matematyczną zawierającą 100 haseł. Najlepiej z tym zadaniem poradziła klasa 8b, następie 8c i 8a. W ramach Tygodnia Matematyki odbyła się 7 edycja Rejonowego Konkursu Matematycznego dla klas trzecich.
Dla uczniów wszystkich klas został ogłoszony konkurs matematyczny: „10 razy 10, czyli 100 zadań na 100-lecie Niepodległej”. Przez 10 tygodni przekazywany jest zestaw 10 zadań. Na ich rozwiązanie jest cały tydzień, aż do pojawienia się kolejnego zestawu. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi podczas Tygodnia Matematyki 11–15.03.2019r.  Uczniowie, którym uda się rozwiązać wszystkie 100 zadań, otrzymają nagrody.

Udostępnij:
Nowości